Fără speranţă…

Astăzi am intrat în direct la Radio Timişoara.

Tema era legată de sistemul de sănătate.
Direcţia principală a discuţiei trebuia să fie gradul de mulţumire al ascultătorilor faţă de serviciile medicale.
I-am spus mediatorului că serviciile medicale, precum toate cele ce ne înconjoară, sunt mai bune sau mai rele, de la caz la caz.
Am spus şi că cele rele sunt generate de lipsa de bani şi, implicit, de personal.
Apoi am susţinut că medicina „comercială” (inclusiv farmaciile) funcţionează pe principiul supermarketurilor şi, ca atare, e greu să genereze calitate pentru toţi.
Aici omul de la radio, departe de a fi lipsit de inteligenţă, a cerut lămuriri, înţelegând din spusele mele că mă refer la medicina ilegală sau „la negru”.
Ca să mă fac mai bine înţeles i-am spus că e inadmisibil ca sănătatea sau chiar moartea cuiva să depindă de grosimea portofelului.
Am supralicitat puţin şi m-am plâns de mulţimea celor care se culcă cu conştiinţa împăcată după ce au donat 2 euro prin SMS pentru vreun copil aflat în pragul morţii.
Aici omul s-a supărat şi mi-a tăiat-o că glumele au o limită.
I-am spus calm că nu e nici o glumă, iar el m-a întrebat dacă mă iau de cei ce donează.
I-am explicat că şi eu donez adesea cei doi euro, dar că mi se rupe inima gândindu-mă că cineva moare dacă nu are destui bani.
M-am referit şi la preţul medicamentelor, inadmisibil de ridicat, la care persoana a sărit imediat cu întrebarea (aproape previzibilă) „doriţi medicamente gratuite?).
Nu, i-am răspuns, nu le vreau gratuite ci la preţuri omeneşti, rezonabile.
În sfârşit, după încă o rundă de precizări, ca s-o lase „cum a căzut”, omul a constatat uşurat că ceea ce zic eu ţine de „politicile” din sănătate.
După care ne-am despărţit necertaţi…

Am simţit nevoia să scriu despre discuţia asta pentru că am rămas STUPEFIAT de gradul de îdoctrinare la care s-a ajuns.
Adică un om inteligent, cu bun simţ, informat (sau măcar su posibilităţi superioare muritorilor de rând) nu reuşeşte să înţeleagă ideea că medicii şi farmaciştii NU TREBUIE să funcţioneze pe principii SRL-iste, pentru profit maxim în interes personal.
Acceptă principiul „BANI contra SĂNĂTATE şi VIAŢĂ” ca pe ceva natural, axiomatic.
Nimeni nu pare dispus să fie principial decât în momentul în care el sau copiii lui sunt pe moarte… şi nici măcar atunci nu vor să priceapă că SISTEMUL bazat pe egoism şi egocentrism în care ne bălăcim de 27 de ani deja e inuman şi dezumanizant.

Singura soluţie pare să fie preluarea integrală a sistemului de sănătate de către stat, cu finanţare corespunzătoare şi limitarea semnificativă a preţurilor medicamentelor şi materialelor medicale (dar nu prin subvenţionare). Dar aici ajungem din nou la discuţia mai largă, referitoare la „temperarea” masivă a manifestărilor ideologiei liberale extreme, care îşi face de cap în tot occidentul, cu efectele naţionalist-populiste pe care le vedem peste tot.

ps. Nu pot să nu remarc încă un automatism bine „implementat” în panoplia armelor jurnaliştilor – ducerea oricărei afirmaţii la extrem.
Asta vrea să obţină ca efect atât creşterea impactului asupra ascultătorului/telespectatorului prin eliminarea nuanţelor, cât şi aşezarea interlocutorului într-o poziţie condamnabilă şi, eventual, împingerea lui de la subiect la apărare şi dezvinovăţiri deja inutile.

Caricatura provine de aici: http://www.billdietrich.me/Reason/ReasonHealthCare.html
Cititorii de engleză se vor putea delecta…

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

