Manipularea pentru to(n)ți sau Fereastra Overton

besogon-overton-window

Cred că am pomenit de mai multe ori un banc despre homosexualitate, dar îndrăznesc să-l mai repet.

Un bătrân, abia ținându-se pe picioare, vine grăbit la serviciul pașapoarte.
– Vreau pașaport în regim de urgență, ca să plec cât mai repede din țară.
– Păi n-aveți nevoie de pașaport în Europa.
– Europa e prea aproape… vreau să mă duc la capătul lumii.
– Da’ de ce?
– Nu sunt de acord cu politica față de homosexuali!
– Cum așa?
– Pe vremea lui Antonescu îi împușcau. Gheorghiu-Dej îi băga la pușcărie. Ceaușescu îi închidea la balamuc. Acum, după revoluție, i-au lăsat în pace și le-au dat drepturi.
– Și-atunci?
– Mi-e teamă să nu devină OBLIGATORIU…

Nu o dată mi-a trecut prin minte gândul că e PREA adevărat ca să nu aibă și un substrat teoretic.
Zilele trecute l-am auzit pe celebrul regizor și actor rus Nikita Mihalkov, prezentând în emisiunea lui, Besogon TV, teoria FERESTREI OVERTON, considerată prototipul tehnologiei manipulării opiniei publice. Teorie care îmi confirma bănuiala despre substratul bancului de mai sus.

Iată, în continuare, o traducere, cu unele adaptări pentru limba română.

V-am promis să vă prezint tehnologia folosită pentru a face lumea să se obișnuiască cu ceea ce, în mod normal, e IMPOSIBIL să poată accepta. Tehnologia „sădirii” în conștiința umană a ceea ce, aparent, nu poate fi inclus. Din păcate… se poate.

Se numește FEREASTRA OVERTON.

Joseph P. Overton (1960-2003), prim vice-președinte al Centrului pentru Politici Publice (la Mackinac Center), a formulat această teorie, care i-a primit numele postum, în urma unei catastrofe aviatice.

În conformitate cu FEREASTRA OVERTON, pentru fiecare idee sau problemă, în societate există o așa-numită fereastră de oportunități. În cadrul acestei ferestre, ideea poate (sau nu) să fie discutată pe larg, susținută deschis, promovată, se poate încerca legalizarea ei. Fereastra e mutată, schimbând paleta posibilităților de la o fază de NECONCEPUT, complet străină moralei publice, total respinsă, până la faza de POLITICĂ CURENTĂ, care e deja discutată pe larg și adoptată de conștiința populară și susținută prin lege.
Nu e o spălare a creierului ca atare, ci o acțiune mult mai subtilă…

Să abordăm ceva cu totul de neînchipuit.
Să ne imaginăm, de exemplu, legalizarea canibalismului, dreptul oamenilor de a se mânca reciproc. Destul de dur, nu?
E evident că în prezent, în 2014, nu e posibilă desfășurarea unei propagande pro-canibalism, deoarece societatea ar exploda. Asta înseamnă că problema legalizării canibalismului se află la stadiul de oportunitate ZERO a ferestrei.

Acum vom simula modul în care ideea de NECONCEPUT va fi implementată, trecând prin toate etapele ferestrei de oportunități.
Astfel, subiectul va deveni nu doar acceptabil, ci chiar obligatoriu.

Tema canibalismului e încă dezgustătoare și absolut inacceptabilă în societate. A discuta acest subiect în presă sau într-o companie decentă e indezirabil. Ca atare, prima mișcare a FERESTREI OVERTON e mutarea subiectului canibalism din domeniul de NECONCEPUT în cel RADICAL.

Ne bucurăm de libertatea de exprimare, nu-i așa? Avem democrație… De ce să nu vorbim despre canibalism? Oamenii de știință, în principiu, au dreptul să vorbească despre orice – pentru ei nu există subiecte interzise, ei trebuie să studieze toate temele. Și dacă așa stau lucrurile, atunci putem organiza un simpozion etnologic cu tema „Ritualuri exotice ale triburilor din Polinezia”. Vom aborda istoria subiectului, îl vom introduce în circuitul științific și vom obține opinii autorizate despre canibalism.
Putem, deci, discuta despre canibalism și rămâne, în același timp, în limitele respectabilității științifice.

FEREASTRA OVERTON s-a mutat. A fost deja determinată revizuirea pozițiilor, asigurând astfel trecerea de la atitudinea intransigentă, de respingere, a societății, la o atitudine mai pozitivă.
Concomitent cu discuția pseudo-științifică, TREBUIE să apară undeva „Societatea Canibalilor Radicali”. Chiar dacă vor fi prezenți doar pe internet, „Canibalii Radicali” vor fi observați și menționați de toate mass-media relevante.

Rezultatul primei mișcări a FERESTREI OVERTON:
– tema inacceptabilă a fost introdusă în circulație, tabu-ul a fost „desacralizat”, a fost distrus caracterul univoc al problemei și s-au creat „tonuri de gri”.

Următorul pas al FERESTREI OVERTON mută tema canibalismului din domeniul RADICAL în cel POSIBIL. În acest stadiu continuăm să cităm „oamenii de știință”. Nu ne putem permite respingerea cunoștințelor despre canibalism… Oricine ar refuza să discute această temă, ar trebui înfierat drept bigot și ipocrit.
Condamnând bigotismul, trebuie să găsim un nume elegant canibalismului.
Nu mai există canibalism! Acum se numește, de exemplu, „antropofagie”. Dar termenul în cauză va fi, curând, înlocuit din nou, considerând această definiție drept jignitoare. Scopul inventării noilor denumiri e devierea problemei de la esența ei, ruperea formei de conținut, privarea adversarilor ideologici de cuvânt. Canibalismul se transformă în „antropofagie” și apoi în „antropofilie”, la fel cum un criminal își schimbă numele și pașapoartele.

În paralel cu jocul numelor, are loc crearea unui precedent de referință – istoric, mitologic, contemporan sau pur și simplu inventat, dar cel mai important – legitimant.

Obiectivul principal al acestei etape, cel puțin parțial, e de a scoate mâncarea cărnii de om de sub incidența penalului. Eventual, prin găsirea unui exemplu în istorie. După ce a fost găsit precedentul legitim, apare posibilitatea de a muta FEREASTRA OVERTON din spațiul POSIBIL în domeniul RAȚIONAL.

„Dorința de a mânca carne de om e înscrisă în genele omului și e, deci, naturală”
„Uneori, să mănânci un om e necesar, există circumstanțe determinante”
„Există oameni care doresc să fie mâncați”
„Antropofilii au fost provocați”
„Gustul fructului oprit e mereu dulce”
„Omul are libertatea de a-și rezolva singur problemele”
„Nu ascundeți informațiile, astfel ca fiecare să poată decide dacă e antropofag sau antropofil”
„Are antropofilia aspecte negative? Există vreo dovadă?”
ș.a.m.d.

(Observați cum decurge procesul și suprapuneți-l peste evenimentele pe care le-ați trăit în ultimii 30, 20 sau 10 ani…)

În conștiința comunității se creează în mod artificial „câmpul de luptă” pentru această problemă.
(Acum se trece de la RAȚIONAL la POPULAR.)
În scopul popularizării temei canibalismului, ea trebuie să fie susținută de mesaje populare, „asezonată” cu personalități istorice și mitologice, și dacă e posibil, cu personalități media contemporane. Antropofilia pătrunde masiv la știri și în talk-show-uri. Oamenii sunt mâncați în filme de largă distribuție, în versurile cântecelor și în clipuri video.

Una din tehnicile folosite se numește „Uită-te în jur”:
– „n-ați știut că unul dintre cei mai cunoscuți compozitori e …antropofil???”
– „unul dintre cei mai celebri scenariști polonezi a fost toată viața antropofil, a fost chiar cercetat pentru asta. Unde e democrația?”
– „câți au zăcut prin balamucuri?”
– „câte milioane au fost deportați și li s-a retras cetățenia?”
– „ce părere aveți despre clipul „Eat me baby” al lui Lady Gaga?” 😉

Tema aflată în prelucrare se aduce în top și începe să fie reprodusă în mod autonom în mass-media, show-business și politică.

Pentru justificarea subiectului, suporterii legalizării uzează de imaginea umanizată a criminalilor, creându-le o aparență pozitivă, prin intermediul argumentelor care bagatelizează faptele lor criminale.
De exemplu:
– „doar sunt oameni care creează… ce dacă au mâncat?”
– „ei își iubesc sincer victimele – mănâncă, deci iubește”
– „antropofilii sunt victime ei înșiși – viața i-a obligat, așa au fost educați”
– etc., etc.

Asta, pe de altă parte, e „sarea și piperul” manipulatorilor din talk-show-uri:
– „Vă vom povesti despre o tragică poveste de dragoste – el voia s-o mănânce, iar ea dorea doar să fie mâncată. Cine suntem noi, să-i judecăm? Poate că asta e adevărata dragoste. Cine vă credeți, ca să vă opuneți iubirii?”

Începe să vă „sune” cunoscut?

Trecerea la etapa a cincea se face atunci când tema s-a „încins” și se poate muta din categoria POPULARĂ în cea a POLITICii CURENTE.
Începe pregătirea bazei legislative. Grupuri de lobby, aflate în preajma puterii, se consolidează și ies din umbră. Sunt publicate sondaje care, chipurile, confirmă marele procentaj al susținătorilor legalizării canibalismului. În conștiința publică se introduce o nouă dogmă – „interdicția interzicerii canibalismului”. E un simbol al liberalismului – toleranța ca o interdicție a interzicerii tabu-urilor, interzicerea prevenirii și corecțiilor abaterilor dăunătoare pentru societate.

În timpul acestei ultime etape, societatea e deja „zdrobită”.
Se adoptă legi care schimbă (distrug) normele existenței umane. Tema se „rostogolește” inevitabil către școli și grădinițe. Asta înseamnă că următoarele generații vor crește lipsite complet de șanse de supraviețuire.

Așa s-a întâmplat și cu legalizarea pederastiei – acum „ei” pretind să fie numiți GAY.
Acum, sub ochii noștri, Europa încearcă legalizarea incestului și a eutanasierii copiilor.

FEREASTRA de oportunități descrisă de OVERTON se „mișcă” mai ușor într-o societate tolerantă. Într-o astfel de societate fără idealuri, nu există o delimitare clară între bine și rău.

– Vreți să vorbiți despre faptul că mama dumneavoastră e o târâtură?
– Vreți să publicați un articol despre asta?
– Să cântați un cântec?
– Să demonstrați, la urma urmei, că a fi târâtură e normal și chiar necesar?
E exact tehnologia descrisă mai sus și se sprijină pe libertinaj.

Dacă nu există tabu-uri, nu există nimic sacru.
Există așa-numita libertate de exprimare, transformată în libertatea de dezumanizare. Sub ochii noștri se elimină ultimele obstacole ce protejează societatea de auto-distrugere. Acum, calea e deschisă.

Crezi că nu vei reuși să schimbi nimic de unul singur? Ai perfectă dreptate. Singur, omul nu poate nimic…
Dar, personal, ești obligat să rămâi Om. OMUL e capabil să găsească o soluție oricărei probleme. Și ceea ce nu vei putea de unul singur, vor reuși oamenii uniți de o idee comună.

Uită-te în jur…

sursa

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

114 răspunsuri la Manipularea pentru to(n)ți sau Fereastra Overton

  1. Pingback: Manipularea pentru to(n)ți sau Fereastra Overton | Foaie Națională

  2. ela zice:

    eu singura si dupa mine vor fii multi !

  3. George zice:

    corect. Manipularea pentru tontii care pun botul la aceasta mizerie propagandistica ruseasca :))

    • Dan Grosu zice:

      Trebuie sa se gaseasca si unul care da cu bata in balta si confirma cum se muta „fereastra Overton” in asa fel incat sa ajunga in cadru si gugustiucul!
      Bravo, Gheorghe! Gheorghe si mai cum???

    • Rasvan Antonescu zice:

      De acord cu George. Aah, nu ca nu ar fi adevarat, ca mod de actiune, ci datorita timpeniilor pe care stimatul autor vrea sa ni le bage pe git – tipic fanatic religios. Adica homosexualitatea ar fi un mod de viata constient, si nu o mutatie genetica, eutanasierea copiilor – care e asa de stupida ca formula ca nici nu stii de unde sa o apuci (banuiesc ca se refera la avorturi – se pare ca degeaba am trecut prin era comunista – nu invatam nimic), si treaba cu incestul, care e noua pentru mine, dar se pare ca exista ca fantezie in mintea „stimabilului”. Prostie de la cap la coada.

      • Nicoleta C. zice:

        Nu este deloc o prostie!
        Treaba cu eutanasierea copiilor, in occident are deja un cadru legal (interesati-va), prin care mamale au dreptul ca sa renunte la copiii nascuti (pana la 3 sau 4 ani), daca considera ca le incurca viata! 😦
        Si asa mai departe…

      • dbdb zice:

        Nicoleta C – ba este o mare prostie! Nu exista asa ceva nicaieri, sa fie cadru legal pentru eutanasierea copiilor nascuti, ca mamele lor considera ca le incurca viata. O cretinatate mai mare decat asta n-am auzit in viata mea! mai iesiti din tara, mai circulati, mai vorbiti cu oameni cu scaun la cap, mai cititi si altceva decat siteurile de stiri false!

      • Lolek zice:

        Mestere. esti prost de bauni. Tema incestului e foarte actuala in tarile nordice, eutanasierea nu se refera la avort, ala e permis de mult, inclusiv in Ro.,daca homosexualitatea nu ar fi o chestie constienta nu ar fi pedepsita de Dumnezeu. Cum reusesti sa fii asa prost si sa supravietuiesti?

    • mariteta zice:

      Joseph P. Overton (1960-2003) e rus?

  4. amika zice:

    Eu cred ca aceasta ferestra poate fi ceva extraordinar,daca este folosit in mod pozitiv,pt cauze bune…!De ce trebuie sa gandim in negativ si distructiv…?!

    • @amika : În principiu, aveți perfectă dreptate. Dar… (nu se putea fără un dar 🙂 ) …depinde cum percepe fiecare binele și răul. Dacă am putea să ne bazăm pe perceptele moralei creștine, ar fi relativ simplu. Din păcate, credința majorității românilor (dar nu numai) se reduce doar la mimarea unor gesturi formale și la marcarea unor momente tradiționale. Putem gândi exclusiv pozitiv (conform manualelor și cursurilor motivaționale) dar asta nu schimbă cu nimic jungla (sau mocirla) care ne înconjoară.

      • silvio zice:

        Extrem de interesant si de adevarat ! Curajos sa fie postata si sa trezeasca mintile adormite de aproape 26 de ani de la „Revolutie”. Se cunoaste in „Stofa” intelectuala a multor participanti la raspunsul pe blog, in primul rind lipsa de dragoste pt. fiinta umana in general, ura si lipsa de educatie, normala, daca se tine seama de virsta unora ai caror ochi nu au vazut prea multe in viata si ale caror urechi nu au auzit multe in viata traita pina in prezent. Dar, revenind la filmulet si concluzie, comentariul dvs. este mai mult decit excelent, de foarte bun simt, foarte ingrijit, mai mult ca sigur prin educatie si tarie spirituala,o definitie absolut normala si fireasca, care ne demonstreaza cit de usor sintem manipulati, in special tineretul, pt care , dupa comentarii in general, speranta, orice speranta in mai bine este moarta din fasa !!!
        Este o bucurie a sufletului sa constat ca un simplu muritor, ca sint si oameni care gindesc si pt altii, pozitiv si constructiv, trezind in special pe cei care din diverse cauze nu vad, nu simt cruda realitate si scenariile descrise spre care ne indreapta acel grup obscur de „satane” ce au friiele puterii si ne distrug vietile, ne omara bucuriile vietii, cum te mai poti bucura cind sti, cunosti ce este si va fi in jurul tau sau linga tine, etc. etc.

      • Marin Dan zice:

        PRECEPTELE -:))

    • anca zice:

      Pentru ADEVAR avem Constiinta (vocea lui Dumnezeu). Aceasta fereastra este necesara pentru manipulare. Pentru ignararea Constiintei.

  5. jutkabuni zice:

    oare de ce nu ai curajul sa semnezi aberatia asta, care desi are valoare informativa despre fereastra de manipulare, exact folosesti bruma de informatie sa induci incredere pentru a incerca sa demonstrezi ca homosexualitatea este un fenomen negativ…de ce nu dai probe cum acesti oameni deranjeaza societatea, sau ca sunt agresivi, sau orice…dar sa prostesti oamenii care nu descopera destul de repede manipularea este mai toxic decat ceea ce fac 2 insi la ei in intimitate.

    • Poate să mă cheme oricum, important e subiectul pe care-l discutăm. Evităm astfel o altă tehnică de manipulare puternic folosită, mai ales în media, dar și pe internet – deturnarea dezbaterii de la subiect la persoană, ducând-o în derizoriu.

      Cât despre homosexualitate, s-a depășit demult epoca practicării ei discrete, în intimitate.
      Personal, n-am nimic împotriva preferințelor sexuale ale altora, dar când se manifestă OSTENTATIV în public, când (sub pretexte mai mult sau mai puțin convingătoare) beneficiază de discriminare pozitivă și, practic, la dreptul la prozelitism, mă simt cel puțin deranjat și amenințat de posibilitatea altor cedări, mult mai periculoase, față de morală, fie ea creștină sau laică (bun simț).

      • gemacus zice:

        @juktabuni – tu de ce nu iti spui numele adevarat ? Ca tot ii pui pe altii sa semneze.

      • Isabela zice:

        Am citit asemenea unui profan acest articol scris de dumneata, fascinată, încercand să caut, să înţeleg, să găsesc. Deodată, însă, asemeni finalului unui vis, tot navigând printre comentarii, am dat peste „Cât despre homosexualitate, s-a depășit demult epoca practicării ei discrete, în intimitate.” De ce reduceti totul la această fantasma personală legată de discreţie? Aşadar, este important acest „bun-simţ”, să nu se manifeste nimeni ostentativ în public. Per a contrario, se pot manifesta ostentativ în intimitate? Oare de ce am impresia (şi sper să fie doar o impresie) că majoritatea celor care judecă homosexualitatea ( care, intr-adevar, este impotriva firii) tind să acorde circumstanţe atenuante relaţiilor orale sau anale petrecute „discret” între un barbat si o femeie-„o familie”-în intimitate?

        „De aceea, câte aţi spus la întuneric se vor auzi la lumină; şi ceea ce aţi vorbit la ureche, în odăi, se va vesti de pe acoperişuri.”

        Şi mergem mai departe dacă doriţi cu morala „Căci cu judecata cu care judecaţi, veţi fi judecaţi, şi cu măsura cu care măsuraţi, vi se va măsura. De ce vezi paiul din ochiul fratelui tău, şi bârna din ochiul tău nu o iei în seamă? Sau cum vei zice fratelui tău: Lasă să scot paiul din ochiul tău şi iată bârna este în ochiul tău?”

      • Bogdan zice:

        Interesant. Nu neg teoria ferestrei de oportunitate pentru ca este perfect plauzibila. Recunosc ca am citit articolul cu un zambet ironic pe buze, pentru ca era evident inca din primul paragraf unde duce. Asta ar fi un exemplu de manipulare esuata, dar sa trecem peste.
        Partea frapanta este ca un autor intr-atat de documentat ca tine nu stie ca in trecut homosexualitatea-de fapt bisexualitatea-era larg raspandita atat la greci si romani cat si ulterior in imperiul otoman. Deci „s-a depășit demult epoca practicării ei discrete, în intimitate.” este un gigantic bullshit.
        In rest, misto comparatia intre homosexualitate si canibalism. Cam la fel de potrivita precum cea dintre sarutul in public si crima. BTW, vezi ca ceva mai in sud-est e un nene care viseaza sa readuca o tara din statutul de stat progresist la cel de tara radical religioasa folosind exact fereastra aia de oportunitate.

    • Homosexualitatea este o boala psihica deoarece homalaii se cred sanatosi

    • In loc sa isi dea seama ca sunt niste „greseli” ale naturii. Cear insemna ca sa vina bolnavii psihici (paranoia, schizofrenie, etc.) si sa faca marsuri in care sa ceara sa fie considerati egali cu ceilalti oameni si chiar sa ceara drepturi speciale?

      • stefan zice:

        Nu, nu este o boală psihică, deoarece faptele lor ar fi justificabile.
        Sfântul apostol Pavel ne descrie în prima epistola către Romani, motivul real al stării acestori sodomiți:
        1:18 Mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer împotriva oricărei necinstiri a lui Dumnezeu şi împotriva oricărei nelegiuiri a oamenilor care înăbuşă adevărul în nelegiuirea lor. 19 Fiindcă ce se poate cunoaşte despre Dumnezeu le este descoperit în ei, căci le-a fost arătat de Dumnezeu. 20 În adevăr, însuşirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui se văd lămurit, de la facerea lumii, când te uiţi cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El. Aşa că nu se pot dezvinovăţi; 21 fiindcă, măcar că au cunoscut pe Dumnezeu, nu L-au proslăvit ca Dumnezeu, nici nu I-au mulţumit; ci s-au dedat la gândiri deşarte, şi inima lor fără pricepere s-a întunecat. 22 S-au fălit că sunt înţelepţi, şi au înnebunit; 23 şi au schimbat slava Dumnezeului nemuritor într-o icoană care seamănă cu omul muritor, păsări, dobitoace cu patru picioare şi târâtoare. 24 De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăţiei, să urmeze poftele inimilor lor; aşa că îşi necinstesc singuri trupurile; 25 căci au schimbat în minciună adevărul lui Dumnezeu şi au slujit şi s-au închinat făpturii în locul Făcătorului, care este binecuvântat în veci! Amin. 26 Din pricina aceasta, Dumnezeu i-a lăsat în voia unor patimi scârboase; căci femeile lor au schimbat întrebuinţarea firească a lor în una care este împotriva firii; 27 tot astfel, şi bărbaţii au părăsit întrebuinţarea firească a femeii, s-au aprins în poftele lor unii pentru alţii, au săvârşit parte bărbătească cu parte bărbătească lucruri scârboase şi au primit în ei înşişi plata cuvenită pentru rătăcirea lor……..

      • Eliza zice:

        La ce bun?! „Acei oameni bolnavi care au condus lumea”… si, din mare nefericire pentru majoritatea dintre noi, inca o FAC!!!

    • anca zice:

      Ceea ce fac homalaii se numeste pacat. Pentru cine nu intelege ce inseamna pacatul, afla ca reprezinta acel obicei pe care, daca l-ar practica toata populatia Pamantului, aceasta ar disparea in scurt timp. Asa cum nimeni nu baga motorina in masina care merge cu benzina (ca doar nu-s prosti sa-si strice bijuteria), tot asa homalaii sunt in afara normalitatii naturale. Ceea ce fac ei este distructiv pentru societate, la egalitate cu alte vicii (zoofilie, pedofilie, violuri, drogare, betii…). Daca esti homalau, sa stii ca ceea ce faci este gresit chiar daca in unele societati (pe cale de disparitie de altfel) acest lucru este legalizat.

    • FU zice:

      Toxic e faptul ca exista ignoranti si ca tine pe pamant!! Ce fac 2 insi in intimitate e treaba lor dar cand aia doi ma aduc pe mine in situatia sa-mi fac nevoile fiziologice in aceeasi incapere cu o femeie pentru ca asa e „normal” , asta ma scoate din sarite. Si asta se intampla in ziua de azi in lume. Dar ignoranti ca tine nu au ochi sa vada lucrurile astea pentru ca e COOL sa fi pro gay. IDIOT!!!!!

      • Rasvan Antonescu zice:

        Poti sa-ti dai seama de calitatea gindirii Ancai de cind vezi cuvintul „homalau”. Dementi capiatzi de religie. Si nu ma chere, nu sint homosexual, doar folosesc mai mult din creier. Dezgustator.

    • janine zice:

      cum, astia nu deranjeaza soietatea? pe buuune? nici marsurile lor desantate, de fata u opiii? poate nici faptul ca fac sex pe strazi, in ziua mare?? ai vazut ce au faut in san franciso, da, DACA NU, esti un idiot!

    • Marius zice:

      Nu ai inteles nimic. Si nu ma refer doar la articol. Nu ai inteles nimic din problrma homosexualilor. Nu le-a interzis nimeni sa nu se arda in cur in intimitate. Problema e ca ei vor legi. Ei vor sa fie la vedere. Nu le ajunge intimitatea. Vor legalizarea casatoriilor si urmare fireasca, dreptul de a creste/adopta copii in „cuplu” care daca se va intampla (si sunt sanse mari sa reuseasca), va avea impactul ala pe care il mentiona in articol asupra scolilor si gradinitelor. Asupra viitorului oamenilor/societatii normale.

  6. Pingback: În Ucraina a fost ucis un politician din opoziție. Reacția guvernanților șochează. « Badan Blog

  7. marinelblaj zice:

    Reblogged this on cetatea de piatră and commented:
    Am descoperit recent acest articol şi, deşi tratează o problemă ipotetică, îl găsesc foarte util pentru a înţelege mai bine cam ce se întâmplă în jurul nostru. S-a făcut mare tam-tam în legătură cu recenta decizie a Curţii Supreme a Statelor Unite, dar foarte puţini au urmărit derularea procesului prin care s-a ajuns aici. Asta mai ales dacă ne gândim că nici măcar nu este acesta capătul! Mai mult, încercaţi să regândiţi în termenii teoriei prezentate în acest articol cazul Titel Maghiar. Nu-i aşa că devine interesant?

  8. Geo zice:

    vai cata prostie intr-un singur articol,de mult n-am mai citit asa ceva…felicitari!

  9. Attila zice:

    Interesant, inteligent, relevant. Felicitări!

  10. Pingback: Manipularea pentru to(n)ți sau Fereastra Overton - Blogul lui Mihai Rapcea

  11. Fallout zice:

    Spune bai increzutule ce nu ti-a convenit la comentariul meu de nu l-ai acceptat, macar sa stiu cu ce-am gresit! Am injurat, am adus alte jigniri? Vad ca altele cu greseli gramaticale au fost acceptate…

  12. canibalismul este O ALEGERE si sper sa nu devina a cale de supravietuire a speciei umane…
    homosexualitatea e UN DAT GENETIC!!!- asa te nasti
    e de neconceput sa fim atat de BIGOTI si puritani
    incat sa respingem o fiinta umana pe motiv ca nu ne place unde-s baga … banii
    daca nu-ti place homosexualitatea NU O PRACTICA!!! – NU FA TU MAI!!! asa zicea parintele Cleopa- NU FA TU ce nu-ti place

    • gemacus zice:

      Cred ca nu ati inteles idea articolului sau comentati fara sa-l fi citit ….

      Nu era nimeni impotriva relatiilor de natura homosexuala ci a promovarii puternice in media si a dorintei de a fi o minoritate cu drepturi speciale. Atat.

      Toleranta este un lucru .. … articolul nu este impotriva tolerantei ….

    • dr zice:

      nu,homosexualitatea nu este dat genetic ,ci o dereglare de perceptie a copilului privind comportarea unuia din parinti.este o problema psihologica!

    • Ionescu Alexandru zice:

      Nu poti spune supravietuire ci extinctie a speciei umane. Daca niste oameni in halate albe presupus cu un IQ mare, doar presupus pt ca noi nu il vedem….vin si spun ca trebuie sa te sinucizi pentru ca o ai in codul genetic…tu ii crezi precum oaia. Sa fim seriosi cu propaganda asta. Va disparea precum manelele.

      • Rasvan Antonescu zice:

        @ Ionescu Alexandru. Partea proasta ca persoane de calibrul tau, adica cu un IQ mic, nu au cum sa dispara. E bine cunoscut faptul ca prostimea procreaza, ei bine, in prostie! Ca sa-ti dau un exemplu, ca zici ca homosexualitatea nu ar fi genetica, ci o alegere. De cite ori te-ai sculat dimineata cu gindul la ceva posterior paros si organe genitale masculine?! Sau ai visat la asa ceva? Asa te gindesti tu ca functioneaza creierul omului? Asa, netam nesam, te scoli din pat cu mare chef sa agati un alt barbat, ca esti oarecum satul de femei, si mai e si la moda!? Iti si imaginezi ce bine o sa te simti, cam ce procedee o sa folosesti, ba mai mult, ce bine o sa fie sa strigi sus si tare cam ce-ai facut, ca vezi bine cit de acceptati sint homosexualii in societate?! De ce sa nu profiti? Plus ca o sa distrezi asaaaa de bine!!! Te vad cit de excitat esti, nebunaticule!!
        Eh, cam cum suna scenariul asta? Ca dupa cum gindesti, asta se intimpla. Pare mare prostie, este? Mai citeste odata ce am scris, ca fac pariu ca esti lejer stirnit, da’ nu stii de ce.

  13. Pingback: Overton Window | LifePlus M.D.

  14. ion zice:

    Sunt cu un prieten la o bere… intr-un loc PRIVAT; poate hotaram sa de venim homoexuali si canibali! Ne lasam scris unul altuia ca dupa moarte ne putem manca cate ceva…, trei degete de la picioare! Nu la tv, nu pe facebook si nici nu o sa facem parada ca sa celebram intelegerea noastra! Ha! ha! Serios vorbind homoxexualii ar trebui sa fie cat se poate de liberi dar din motive de prudenta pentru ca nu inteleg pe deplin fenomenul nu pot sa fiu de acord cu adoptiile de copii si nu pot fi de acord ca parteneriatele lor, legale,(o sa fie si la noi) sa fie numite familie. Pe viitor s-ar putea sa-mi schimb parerea. Iar canibalismul mai in gluma mai in serios … cred ca pot exista situatii limita cand poate fi justificat si legal atata timp cat nu presupune uciderea cuiva. Nu exista subiecte tabu iar morala crestina si valorile ei nu pot sa le accept drept universale. Eu nu le accept in total;itate desi ma declar pe hartie crestin.

    • Comentariul dumneavoastră arată că faceți parte din ultra-minoritatea celor care au suficient discernământ pentru a judeca lucrurile cu propria minte Dacă veți privi atent în jur, veți constata cât de mică e această minoritate, greu de manipulat dar foarte ușor de ignorat.
      Aș vrea, totuși, să vă repet că articolul nu dezbate problema homosexualității sau a canibalismului. acestea fiind folosite doar pentru explicarea mai puțin abstractă a teoriei Ferestrei Overton.

  15. Mariana Badea zice:

    Macar din comentariile citite, am inteles de ce este posibil sa se aplice manipularea maselor…..sunt absolut de acord ca lumea s-a schimbat atat de mult incat e prea usor de manipulat…avem in literatura noastra un citat elocvent legat de prostie si multimea adeptilor….si de faptul ca nu trebuie deloc ignorate….

  16. Jana zice:

    Bun articol! Fereastra Overton, atrage mulțime mare prin curentul produs.

  17. Irina zice:

    excelent articol, dupa umila mea parere.

  18. Virgil zice:

    mediocru, adj. Lipsit de inteligență, de capacitate ori cultură, de spirit; fără valoare.

    Adevarat.

  19. Radu zice:

    Articolul e interesant si metoda e folosita in ziua de azi. Totusi, chiar prezentarea acestei metode de manipulare poate fi o manipulare subtila daca se doreste nediscutarea problemelor considerate tabu sau daca se doreste mentinerea populatiei sub control prin aratarea unor spaime si pericole! Discutarea problemelor tabu e benefica. In cazul in care se vede clar ca, de ex. canibalismul, e un rau, o boala, o deviatie, etc, se poate pastra interdictia. Acolo e punctul in care trebuie judecat la rece.

    • Orice manifestare sau declarație publică poate fi manipulatoare, dar asta nu înseamnă că TOATE sunt așa.
      Vă invit să recitiți articolul făcând abstracție de subiectul folosit pentru demonstrație.
      E o prezentare a METODEI pe un subiect IPOTETIC, dar puteți descoperi același șablon și în cazul acceptării și legalizării unor acțiuni politice, ideologice, sociale, religioase, economice sau militare. Aduceți-vă aminte cât de ușor am acceptat bombardarea Yugoslaviei, invadarea Irakului sau „legalizarea” loviturii de stat de la Kiev. În cazul exploatării gazelor de șist avem un exemplu de EȘEC al tentativelor de „albire” a subiectului, în special în afara SUA.
      Nu contest că, poate, există și cazuri în care manipularea poate fi chiar necesară pentru binele general, dar mi-e greu să-mi aduc aminte de așa ceva.

  20. titicaca zice:

    articolul „reprezinta” excat ceea ce vrea sa explice: o forma de manipulare subtila catre o idee care nu poate fi sustinuta prin argumente rationale (a se retine ca acest tip de argumente poate fi perceput doar de indivizii care poseda ratiune)

    sugestia asemanarii dintre homosexualitate si canibalism (chiar si pentru „proof of concept”) e foarte descurajatoare pentru a lua in serios un astfel de discurs

    • Lăsați-mă pe mine să-mi asum oprobiul public pentru lipsa de „political correctness”, iar dumneavoastră rețineți metoda de manipulare prezentată.
      Bineînțeles că veți reuși asta doar încercând să scăpați de ceea ce mijloacele media, mai ales cele americane, folosesc cu atât de mult succes – distrugerea subiectului dezbaterii prin denigrarea oponenților.

    • vivi zice:

      Exact asta voiam sa spun si eu… Taman ni s-a livrat o portie de ‘fereastraa Overton’. Ce amuzat trebuie sa fie omul….

    • Scorillo zice:

      Un comentariu in care nu ai prezentat un singur argument rational. Asemenea argumente pot fi aduse doar de oamenii care poseda ratiune, intr-adevar.

  21. Pingback: Manipularea pentru to(n)ți sau Fereastra Overton |

  22. Pingback: Manipularea societatii - teoria ferestrei Overton - Dini

  23. alexandru galea zice:

    Pentru cine are minte şi ştie să o întrebuinţeze ,articolul este deosebit de valoros;Nu sugerez o cenzurare a paginii ,dar cei care ” nu sunt din partea locului” ,ar fi mult mai cuminte să se abţină de a da lecţii unor cititori în profunzime a vremurilor pe care le trăim şi să mulţumească acestora pentru ajutorul dat în descifrarea unor realităţi ,la esenţa cărora nu ar putea ajunge fără ajutor.
    Am citit şi voi citi cu deosebit interes asemenea materiale.

  24. Cetăţeanul planetar zice:

    Fiind „retired” ca să mă exprim în trend-ul „iepocii” citesc multă informaţie de pe internet. Mă gândesc cu groază cum ar arăta lumea dacă toţi oamenii ar avea acces la internet şi chiar ar citi informaţiile publicate. Haos total. În 99% din informaţiile apărute, omul, fiinţa umană, este ori obiect de studiu, ori exemplu negativ, ori este prezentat ca un animal aflat în cuşca numită „planetă” şi care este tolerat să existe. Dar absolut sută la sută din informaţii sunt intrisec legate de bani. Totul se rezumă la costuri şi la câştiguri. Orice curent ideologic, orice invenţie, orice acţiune este până la urmă finalizată cu laitmotivul, cine câştigă sau cine pierde. Nu am citit în ultimii zece ani absolut nici o soluţie la rezolvarea unei probleme pentru oameni, pentru traiul lor, pentru viaţa pe planetă. Lucrurile care sunt rezolvate ca o normalitate, ne sunt prezentate pe post de minuni Dumnezeieşti. Toate aceste abureli(sic) au un singur scop. Menţinearea societăţii umane la noua sclavie. Cea în care sclavul îşi plăteşte singur mâncarea, cazarea şi orice alt consum. Şi atât timp cât educaţia de la cea mai mică vârstă până la maturitate se axează pe un singur concept, ăla de a a avea mai mult ca celălalt şi de a fi primul, iar scopul tău în viaţă este să te închini la hârtiile tipărite de nişte şmecheri, adică banii, şi să ai un singur ţel, să strângi cât mai multe hârtii, să nu-ţi pese de semenii de specie, umanitatea se apropie de momentul 0 al existenţei ei în această formă. Acest corp fizic nu reprezintă nimic pentru Univers. Cel sau cei care ne-au „creat” nu ne-au creat ca să bem, să mâncăm şi să futem. Se va face „curăţenie” pe planeta Pământ, cum s-a făcut de atâtea ori. Sau uităm dovezile care confirmă că au existat şi alte civilizaţii net superioare celei de acum pe acest Pământ?! Trăim o viaţă bazată doar pe plăceri cu ajutorul simţurilor?! Se pare că genele de animalitate sunt într-un număr mai mare decât trebuia într-un om. Şi un animal, dacă are hrană şi adăpost, prea puţin îi pasă de celelalte animale din specia lui sau din celelalte specii. Educaţia mondială la ora actuală, este axată pe a scoate în evidenţă instinctele animalice din oameni. Nu de a crea o fiinţă civilizată. Avem limbajul, avem ştiinţa, avem tehnologia! Ce ne împiedică să fim fiinţe superioare în acest Univers?! Instinctul animalic, hrănit de nişte indivizi cu hârtiile lor tipărite, fără nici o valoare concretă, şi nu în ultimul rând lipsa legăturii fizice cu a spiritului din om. Şi asta nu se face cu religia, cum ar vrea unii să creadă, ci cu educaţia. Religia poate fi doar un vector al umanismului, folosit pentru oamenii cu mai puţină educaţie, sau mai simplu spus, pe care nu-i prea duce capul. Adică IQ-ul nu prea îi ajută. Doar un naiv mai poate crede că omenirea se îndreaptă spre o epocă de glorie şi nu spre o catastrofă. Şi am crescut pui de căţei. Am văzut cu ochii mei cum căţeii mici încearcă să perpetueze specia cu un mascul ca el. Chiar şi nişte pechinezi amândoi „băieţi” se încălecau unul pe altul. Şi atunci de ce să ne mire că doi masculi oameni vor să se înmulţească?! Homosexualitatea la oameni poate apărea după opinia mea profană, datorită genelor de instinct animalic în număr mai mare ca cel normal. Şi omul nu are nici o vină. O societate de fiinţe civilizate, nu o poate vindeca, decât prin manipularea genelor umane. Şi revenim iarăşi la BANI. Cât despre canibalism, apropo de exemplul folosit, nu poate exista, pentru că ştiinţa a demonstrat că se degenerează specia umană. Apropo de căsătoriile între rude de sânge. Care nu există. Exact din acest motiv. Pot spune într-un ton laic că, „Dumnezeu” sau „Alah”, nu a creat pepeni. Articolul este bun, pentru cine este capabil să-l înţeleagă. Din păcate cam puţini.

    • Scorillo zice:

      Religia ESTE exact educatie. Nu orice religie este educatie buna. Educatia formala e un esec, pentru ca se preocupa mai mult de material si nu are nici un scop si nici o motivatie inalta. IQ-ul este supraevaluat. Un caracter nobil e mult mai important. De asta exista expresia „inteligenta diabolica”.

      Natura nu este un mediu pur si perfect. Si in natura exista coruptie, deviatii, aberatii, anormalitati etc.

      Oamenii nu sunt condusi de stiinta. Nici macar ateii. Oamenii doar folosesc stiinta si de fapt sunt condusi de pofte, de dorinte, de vicii etc.

      Oamenii de stiinta nu sunt niste ingeri puri, incoruptibili, care debiteaza numai adevaruri absolute. Au si ei interese, preferinte, defecte, pot fi corupti etc.

      Doar cateva idei, ca tema de gandire.

  25. Mihai zice:

    Aceleasi etape ale Ferestrei Overton s-au intamplat si cu crestinismul: la inceput, crestinii erau persecutati si dupa multe etape crestinismul a ajuns obligatoriu (in Evul Mediu). Asadar, dintr-o biserica prigonita a ajuns o biserica prigonitoare.

    • Scorillo zice:

      Esti confuz. Biserica progonita era unitara si nu era institutionalizata. Biserica prigonitoare era o anumita confesiune care persecuta alti crestini de alte confesiuni. Deci generalizarea „crestinismul a facut….” e complet gresita.

  26. Pingback: Fereastra prin care ne este băgată pe gât HOMOSEXUALITATEA! Urmează PEDOFILIA și CANIBALISMUL… | ganduridinierusalim.com

  27. Masonul Mondial zice:

    @Mihai
    Cata generalizare si, cu tot respectul, lipsa de cultura. Ce-are a face ortodoxia cu progonirea? Iar ce face BOR-ul in zilele noastrea numai ortodoxie nu se numeste.

    @restul
    Cu cate minti inguste se pare ca exista, sa nu ne miram ca manipularea functioneaza. Din fericire, vom fi judecati numai prntru propriile fapte, nu si pentru cele ale semenilor.

  28. Nu exista prozelitism cand vorbim de sexualitate. Nu poti induce o preferinta sexuala care nu este inscrisa in ADN. In schimb, poti induce bigotism, intoleranta si agresivitate – toate „comorile” tipice religiilor abrahamice. Iar „alegoria” asta cu canibalismul este cel putin jenanta. Dar cel mai jenant aspect este faptul ca multi achieseaza la propaganda ta homofoba. Apropos, homofobia este intalnita la o singura specie, pe cand homosexualitatea este intalnita la mai mult de 1500 de specii. Vorbind despre natural…

    • Stimată doamnă, ca să nu vă recomand recitirea articolului (dar și a comentariilor), îndrăznesc să punctez cîteva aspecte.
      1. Chiar dacă aș accepta punctul dumneavoastră de vedere legat de imposibilitatea inducerii unui comportament sexual anume, argumentul e irelevant pentru judecarea articolului de față. Referirea la homosexualitate, inclusiv în bancul de la început, nu atinge fenomenul însuși ci doar percepția asupra lui. Sau, ca să ne păstrăm în spiritul articolului, prezintă trecerea percepției de la absurditate la exces de toleranță sau chiar discriminare pozitivă (legalizată).
      2. Repet, a nu știu câta oară, că aici nu discutăm, de fapt, nici despre homosexualitate, nici despre canibalism, ci despre o metodă de manipulare colectivă.
      3. Am ales ca material de referință emisiunea lui Mihalkov, pentru că, spre deosebire de alte abordări seci și „la obiect” ale Ferestrei Overton, folosește chiar „armele” media pentru a atrage atenția asupra subiectului.
      Vă promit că în curând voi reveni asupra subiectului manipulării maselor, de data asta prezentându-vă „trucurile” televiziunilor „de știri”, inclusiv ale celor românești. Poate că atunci va deveni ceva mai clar mecanismul influențării maselor, ca mod de percepție al unor evenimente în desfășurare sau în pregătire.

      • gemacus zice:

        Eu nu am vrut sa intervin …. se pare ca nu a inteles nimic din articol doamna …. ca multi altii i-a ramas in cap doar homosexualitatea din el …. dar tu esti prea dragut cu „masele” …..

      • marinescualexandra zice:

        Bai bosorog retardat si ingust la minte: de ce ai tu impresia ca vorbesti cu maimute? Hai sa-ti spun eu cum sta treaba, ca la prosti de data asta (desi tu nu faci parte din categoria prostilor prosti, ci exact din cea a mediocrilor frustrati):

        1. Noi am priceput prea bine despre ce este vorba in acest articol, poate chiar mai bine decat te-ai fi asteptat tu sa pricepem. E f clar: ai facut referire la homosexualitate pentru ca esti un gretos care face comparatii gretoase cu intentie clara. De ce nu ai ales tu sa compari legalizarea drogurilor cu legalizarea canibalismului si ai pus repede ochii pe homosexuali (oameni care nu iti fac rau tie, personal, pe cand daca te-ai indopa cu droguri, tu sau un membru al familiei tale, ai suferi ca un porc injunghiat).

        2. Daca tot vorbesti despre tehnici de manipulare, iti recomand sa citesti mai multe tehnici de manipulare, nu sa ragai despre aceeasi tehnica in 10 articole si sa o folosesti ca scuza pentru a inocula idei homofobe in minti deja intunecate.

        3. Tu esti un fel de chior in tara orbilor: daca tot nu ai fost capabil sa scrii bine, ai inceput sa predici pentru toti mediocrii, intr-adevar mediocrul adevarat, nu degeaba ti-ai ales numele asta si scrii ca anonim. Tu esti constient de manipularea pe care o incerci asupra celor mai slabi de inger decat tine si tocmai de-aia incerci sa te ascunzi dupa degete.

        4. Baga-ti in cur politeturile gratuite, homofob ingust! Nu meriti sa fiu politicoasa cu tine pentru ca esti zero barat.

      • emanoil zice:

        Daca vreti sa aflati cum stam cu manipularea poate e bine sa incepeti cu decalogul lui Noam Chomsky. Si nu fiti atat de ipocrit sa spuneti ca ati ales la intamplare aceste doua exemple, cannibalism si homosexualitate, ca ne insultati inteligenta. E distractiv subiectul, nu zic nu, dar dupa ce am trait si in communism aproape 30 de ani si apoi inca vreo 20 inlauntrul masinariei americane de facatoare de opinii, nu ma cumparati cu propaganda homofoba!

    • Radu zice:

      dealtfel, cliseul cu „homofobia este intalnita la o singura specie, pe cand homosexualitatea este intalnita la mai mult de 1500 de spacii” este foarte intalnit si utilizat frecvent de catre site-urile pro homosexuale. Puteti sa specificati 5 specii de animale la care se intalneste homosexualitate?

    • Scorillo zice:

      Poate pentru ca omul este singura specie cu ratiune, constiinta si inteligenta superioara? Cuvantul „homofobie” a fost inventat tot de niste oameni cu creierul neted. Asa ca argumentul dvs. o mostra de prosti si de gandire circulara. O alta culme a prostiei e ca va gasiti ca scuza comportamentul unor animale, care comportament il interpretati folosind comportamentul uman. Alta mostra de gandire circulara. Habar n-aveti despre ce vorbiti si ce fel de homosexualitate exista la animale, doar colportati aceleasi prostii propagandistice pe care le-ati auzit prin alte parti. Ceea ce demonstreaza ca prozelitismul exista. In natura exista multe aberatii si anormalitati. Iar oamenii nu sunt animale. „Natural” are si sensul de „firesc”, „normal”. Nu doar „se intampla in natura”. Si prostia e naturala. Si o aratati din plin.

    • Scorillo zice:

      Inca ceva… Nu e putin CURios, ca totul a devenit relativ, si in moralitate, si in stiinta… chiar si sexul se poate schimba. Numai un sigur „adevar absolut” a ramas: „homosexualitatea e normala, nu poate aparea ca urmare a unui anumit mediu si comportament, nu se poate schimba si nu e voie sa cauti leac pentru ea”. Nimeni nu are voie sa puna la indoiala acest adevar absolut. Toate comportamentele pot fi induse, numai cel homosexual nu. Ca stie sigur Ruxandra, a vazut ea in globul ei de cristal. Penibil e putin spus.

      • marinescualexandra zice:

        Aaaaoooleeeu e plina lumea de „filosofi”, nu mai ai loc sa te besi ca dai de unul dintre ei, ma scuzati. Aoloo, domnu’ „filosof,” ne puteti explica si noua, pulimii, sentimentul de empatie? Nu de alta, dar nu prea puneti in practica ceea ce ati invatat. Spui ca omul „este singura specie cu ratiune, constiinta si inteligenta superioara”. Tu esti om? Mie nu-mi pare ca ai semana cu unul, desi, priviti, oameni buni, poate sa scris, o fi vorba despre o fiinta supranaturala? SOC! N-ai sa crezi ca oamenii sunt fiinte supranaturale, daca nu citesti in continuare…

        Citand din „mari filosofi in viata” „Habar n-aveti despre ce vorbiti si ce fel de homosexualitate exista la animale, doar colportati aceleasi prostii propagandistice pe care le-ati auzit prin alte parti. Ceea ce demonstreaza ca prozelitismul exista. In natura exista multe aberatii si anormalitati (n.a. iar omul face parte din natura, deci se supune legilor naturale si unii dintre noi sufera mutatii genetice, ca de-aia ai ajuns sa fii om, din maimuta, dar tu cred ca ai ramas, totusi, suspendat in stadiul de evolutie, pe undeva pe la jumatate, asa). Iar oamenii nu sunt animale (n.a. tu vorbesti serios??? :))) ). „Natural” are si sensul de „firesc”, „normal”. Nu doar „se intampla in natura”. Si prostia e naturala. Si o aratati din plin.”

        :)))) Ce fel de homosexualitate exista la animale si cu ce este diferita de cea de la oameni? Poate ne luminezi si pe noi, ca deh, nu prea ne duce capul. Daca tot arunci o bomba, argumenteaza cu un articol de bilologie, explica si tu cu argumente logice, nu lasa bomba fara fitil.

        In aceeasi ordine de idei cu cele afirmate de tine mai sus, rezulta ca omul nu face parte din natura, omul e o fiinta supranaturala. Felicitari, domnule „filosof”? Cand ne veti oferi o lucrare pe tema „Omul, fiinta supranaturala?”.

        In concluzie, domnule „filosof” va recomand sa mai cititi inca o data cursul ala in care scria despre empatia cu care sunt inzestrate fiintele umane inteligente, superioare…etc.
        Diferenta dintre oameni si animale nu este legata de natural, de gene, ci tocmai de ceea ce va lipseste dvs., puterea de empatie pe care nu o poti regasi in lumea animala. Asa ca data viitoare cand veti emite teorii de genul asta, ganditi, va rog, cu capul, nu mai fiti CURios!

    • Lia zice:

      Ce argumente stupide aveti stimata @Rucsandra Nitu… Homosexualitate la peste 1500 de specii… Le-ati” verificat” dvs personal pe fiecare in parte? Ati facut cercetari in domeniu?… Sa presupunem prin absurd ca ar fi 1500 de specii la care apare homosexualitatea… Din cate milioane de specii stimata doamna?… Vorbind despre natural, NU? Si in alta ordine de idei, daca acele specii sunt homosexuale , cum ar mai putea sa existe? Din relatiile sexuale intre indivizi de acelasi sex?…
      Aveti o maniera foarte subtila de a folosi aceasta „fereastra” chiar dvs! Sau doar v-au prostit unii cu TV-ul…
      Exceptia poate deveni regula numai folosind manipularea pana la nivel de legalizare…
      Homosexualitatea nu este ceva inscris in codul genetic, ci doar o alegere cum bine a subliniat cineva mai devreme… Copiii, pana la cativa anisori nu fac distinctia in materie de sex… Insa sunt atrasi in acest cerc vicios al homosexualitatii…. Totul se realizeaza prin crearea unui anumit mediu in care traieste acel copil… Homosexualii apar in urma alterarii mediului in care traiesc de mici copii… La fel ca la alte cazuri de oameni bolnavi…Homosexualitatea este o boala. Nu s-a descoperit pana acum gena homosexualitatii. Aceasta manifestare a sexualitatii are din pacate (mai bine zis din fericire) doar componenta psihica, nu si biologica. Deci este o exceptie, nu este o regula!…Apropo, mai cititi si dvs pe aici pe acolo ce monstruozitati au loc in tarile nordice, unde pe fondul crescut al homosexualitatii si legiferarii acesteia sporul natural a scazut dramatic si sunt in prag de extinctie ca popoare… Si la ce recurg acesti oameni”civilizati” nordici spre a-si propasi „poporul” cu sporul natural prin furturi de la familiile heterosexuale…

  29. sireteanu T. zice:

    nu stiu ce fereastra spuneti dv. dar stiu ce inseamna practica strangerii surubului cu jumatate de tura se da drumul la o mica porcarie ( 1/2 tura) care dupa ce lumea se obisnieste cu gunoiul mic pe masa, surubul mai este rotit inca 1/2 tura si se pune mai mult gunoi pe masa si tot asa …PROBLEMA E PANA CAND?

  30. Reblogged this on nicichiarasa and commented:
    Stiam de fereastra lui peste iar articolul asta mi se pare o explicatie perfecta pentru faptul ca fenomenul se numeste FEREASTRA lui Overton.
    Ca orice fereastra si chestia asta este doar o oportunitate.
    Faptul ca într-un anumit perete se afla o deschizatura nu inseamna neaparat ca cineva se va uita pe ea sau ca va sari prin ea – înauntru sau în afara.
    Tot asa, nici măcar faptul ca cineva ar fi în stare sa croiască ferestre din astea nu înseamna ca acel cineva ar vrea sa se uite/sară prin ele.

    Pe de alta parte hai se ne gândim ce ar înseamna sa trăim în niște cutii ermetic închise? Nu-i asa ca am fi perfect apărați de orice intruziune? Si ca ne-am sufoca foarte repede?

  31. dorina lungu zice:

    Asa este!
    Nepotul meu de 14 ani vine de la scoala si ma intreaba intr-o zi:
    Ce , m-ai iubi mai putin daca as fi gay?
    Dupa un moment de soc in care ma luptam cu tabu-ul , dar si cu dezamagirea si cu faptul de a nu parea prea drastica si al determina sa se ascunda…..dar si pt ca eu sunt aceea care l-am asigurat inca de mic ca iubirea mea pt el va exista chiar daca eu nu as mai fi….am raspuns moale, ca sigur il voi iubi mereu….dar tot sper in inima mea sa nu se transforme pe parcurs!

    • Scorillo zice:

      Cine isi iubeste nepotul, bunicul care ii da bomboane si ii satisface orice pofta, sau cel care nu face asta? Iubirea nu presupune acceptarea oricarui comportament.

      • emanoil zice:

        Domnule Scorillo – singurii oameni care te iubesc sunt cei care te accepta neconditionat asa cum esti, care te asigura de iubirea lor indifferent de comportamentul sau meseria pe care ti-o alegi, atat vreme cat nu faci rau nimanui. Din pacate sunt destui parinti si rude care isi inchipuie ca pot sa impuna conceptele lor de viata asupra copiilor, de parca ar fi cu adevarat calificati ca si educatori. Marea majoritate a parintilor sunt un dezastru pentru proprii lor copii, incapabili sa-i indrume, sa-i incurajeze, sa-i sprijine in alegerile pe care acestia le fac in viata. In 40 de ani de munca pe care am desfasurat-o si o desfasor cu tineri si cu parinti deopotriva, am constatat de cele mai multe ori ca datorita intransigentei, dar si lenei de care dau dovada parintii in a se educa pe ei insisi legat de optiunile noi profesionale si de viata, care se deschid zilnic in fata copiilor, copiii se izoleaza de parinti si isi cauta intelegere in alta parte, nu de multe ori riscand sa ajunga pe mina unor oameni fie nepregatiti sau dezinteresati sa-i ajute, fie pe mina unora care ii exploateaza.

    • marinescualexandra zice:

      Uite domnule mediocru, vedeti ce efecte au articolele dvs.? Speriati bunicutele si ajung astea saracele sa nu-si mai lase copiii sa se uite la TV pt. ca TV=diavol, de-ala de baga in cap idei homosexuale la copilasi de scoala gimnaziala. Pai e frumos sa speriati niste biete batrane, domnule mediocru?

      • emanoil zice:

        @alexandra – ai grija ca vine doamna Iancu cu blogul ei, care spune ca Dumnezeu e in control, ca daca nu ne spunea ea noi n-aveam cum sa stim ca exista un ceva invizibil care ne spioneaza 24/7 ca sa stie apoi daca sa ne trimita in Iad (party time sau tot numai pe facebook?) sau in Rai (lapte miere si sex deloc, ca deh, nu e pe placul alui de sus) M-as abona si eu la blogul asta, dar mi-e teama ca autorul foloseste fereastra Overton si ma trezesc cantand in corul bisericii…

  32. George zice:

    In concluzie, aceasta eficienta „Fereastra Overtron”, functioneaza pe baza de Media de orice fel. Pentru ca a functionat si rezista inca de la aparitia primului jurnal scris sau primului post de radio, rezulta ca toate canalele de media sunt viciate si manipulatoare , lucru pe care deja il stim dar care nu ne convinge suficient incat sa renuntam total la acestea , considerand ca inca mai transmit lucruri utile si adevarate.
    Tocmai asta defineste functionare ferestrei Overton , persuasiunea , divagatia , subtilitatea , subliminarea si propagarea acestora , in mod stiintific si practic , cu ajutorul canalelor media. Chiar si FB-ul este un mediu de propagare teribil al ideilor , starilor si mesajelor „otravite” .
    Nu va bazati pe abilitatea voastra de a descoperi si a va opune mesajelor manipulatoare , acestea sunt atat de bine mascate incat puteti jura ca sunteti posesorul adevarului gol golut. Solutia problemei e simpla: deconectarea totala de la toate canalele media ( cinema,tv, radio ,ziare ,reviste , blogguri, site-uri de stiri, facebook , slujbe religioase, sedinte de partid, mitinguri, manifestatii largi , si sa va bucurati de intalniri cu prietenii care nu duc discutia in domenii „interzise” , lectura aleasa cu grija, cautarea unor preocupari practice , concrete , sport , plimbari , gatit sanatos , pescuit, mici afaceri , activitati de voluntariat si caritabile, practicarea tolerantei si recunostintei , primenirea proprietatilor , punand respectul pentru natura si pentru semeni mai presus de propriile aspiratii. Exact ce faceau bunicii nostri pe vremuri , munceau si isi cresteau copiii , culturile si orataniile, cand se inchinau la icoana si se fereau ca de foc sa se certe cu vecinii.

  33. Pingback: Cum adică copilul meu nevaccinat să îmbolnavească copilul vaccinat? – Video – Radio Discerne – Desaga Minune România

  34. marinescualexandra zice:

    Lucrurile sunt mai simple decat par, dar unii dintre comentatorii de aici sunt prea idioti ca sa priceapa: nu conteaza daca homosexualitatea este un dat genetic, un comportament psihologic deviat sau aparte sau o alegere. Important este ca pe voi, „desteptilor” nu are cum sa va afecteze relatia dintre doi oameni de acelasi sex. Nu poti compara homosexualitatea cu canibalismul pentru ca homosexualii nu-ti pun in pericol nici integritatea fizica, nici pe cea psihica. Este atat de simplu.

    In plus, mergand pe firul gandirii dvs. scoasa din partea dorsala (pentru ca refuz sa cred ca ati folosit alt organ decat colonul pentru a emite astfel de comparatii si pentru a mai folosi si o teorie care nu are ce cauta in acest context doar ca sa va argumentati vomele verbale) as vrea sa vad si eu exemple de canibali care au iesit in strada sa-si ceara drepturile sau macar o asociatie secreta de canibali :)) Cati canibali cunoasteti? In ce locuri i-ati intalnit? Oh, da, acum imi veti spune ca nici pe Dumnezeu nu l-a vazut nimeni, dar El exista (va cred in stare sa vomitati in continuare).

    In incheiere nu va pot dori nimic altceva decat: multa sanatate psihica!

    • Stela zice:

      Mai Alexandra Marinescu, mai! Mai esti fix ca un partz din ala fasait, lung si puturos care nu se mai termina! Unu la mana: inceteaza odata cu excitarea asta de a da replica oricui nu se pliaza pe viziunea ta asupra lumii! Nu pricepi ca nu intereseaza pe nimeni?? Doi la mana, degeaba ai cap, daca te lasi atat de usor dusa de val si te agiti ca o sticla de cola. Ambele exemple din articolul asta, homosexualitatea si canibalismul, sunt doar EXEMPLE, ce pana mea nu pricepi? Sunt insa doua exemple foarte bune si de actualitate, caci daca nu ai fi atat de adormita si ai avea mai multe informatii si cunostinte, ai stii ca nu mai departe de marginea continentului, spre vest bineinteles, treaba asta cu gheishii e nasoala rau – ai vazut vreodata o parada gay pe bune? Nu cred! Si mai mult decat atat, sa fii acolo si sa observi multimea care ii aclama aducandu-si copiii in carucioare, ca de, este normal sa ii arati copilului, inca de mic, ce cool e sa fii gay… Si te inseli cand crezi ca nu ne afecteaza psihic! Ba sigur ca te afecteaza cand ii vezi cum isi expun ostentativ putzele prin latex si fish-neturi, se ating si mimeaza sex de tot felul in plina zi, si cand le vezi fetele stricate de viata gretoasa pe care o duc! Iar treaba cu canibalismul, esti dinnou in urma cu vremurile! Stii ca in umbra vietii cotidiene exista o intreaga lume in care carnea de om este socotita o delicatesa si se consuma in locatii cu circuit inchis? Stii ca sunt furati oameni, rapiti pur si simplu, ca mai apoi sa ajunga in burtile unor cretini handicapati (ca altfel nu pot sa-i numesc pe niste „unii” care mananca de placere asa ceva)? Stiai lucrurile astea? Habar nu ai pe ce lume esti, cate lucruri nasoale se intampla de fapt si cat de usor esti de dus de nas! Asa ca eu iti doresc sa te trezesti – mai pe romaneste : „Beleste bine ochii!”

      • marinescualexandra zice:

        Femeie ia niste calmante si ascunde-te sub pat. Acolo nu sunt nici homosexuali, nici criminali, nici canibali, nici extraterestri. poti sta linistita fara sa te dernajeze lumea asta care o ia razna. Stii partea aia cu marmota invelea ciocolata in staniol? Ti se aplica prefect. Pun pariu ca in fiecare zi citesti rubrica de rapiri extraterestre. :))

        Partea asta mi-a placut cel mai mult:
        „Stii ca in umbra vietii cotidiene exista o intreaga lume in care carnea de om este socotita o delicatesa si se consuma in locatii cu circuit inchis? Stii ca sunt furati oameni, rapiti pur si simplu, ca mai apoi sa ajunga in burtile unor cretini handicapati (ca altfel nu pot sa-i numesc pe niste „unii” care mananca de placere asa ceva)? Stiai lucrurile astea? Habar nu ai pe ce lume esti, cate lucruri nasoale se intampla de fapt si cat de usor esti de dus de nas! Asa ca eu iti doresc sa te trezesti – mai pe romaneste : <>”

        +.+
        o.O

        Io „belesc” ochii bine, dar vad prea multi paranoizi bolnavi ca tine care scot niste teorii imbecile din cur sau din reviste idioate create sa sperie pulimea fara creier. Fa, proasta p…, gandeste, fa, cu mintea ta ca de-aia ai cap pe umeri si lasa prostiile vomitate de toti cretinoizii de pe lume. Pai, cum, fa, sa existe canibali care rapesc oameni si nu ai auzit si tu pana acum macar la stiri despre asta? Cum, fa, sa fie oameni rapiti si sa nu observe nimeni ca lipsesc si sa nu decopere nimeni ca i-a papat canibalul? Cum sa crezi, fa, vita imputita cu mintea adormita, asa ceva? Trebuie sa fii ultima scursura a societatii sa-ti inchipui ca asa ceva este adevarat, ultima tuta needucata. Fa tu faci umbra pamantului degeaba, noaptea mintii ce esti! Besi de-aici si zii merci ca am avut bunovointa sa te bag in seama ca nu meriti atentia mea la cat de incuiata esti!

      • iogabriel zice:

        Ai dreptate Stela, din pacate realitatea este usor deformata de manipulare. Am avut parte de a asculta marturiile multor persoane care au fost traficate si cele care au cunoscut persoane traficate. Este socant, este grotesc ceea ce se intampla si astazi in lume. Vedem crampeie de Berevoiesti etc. E foarte greu sa poti recupera o persoana traficata. De aceea e bine sa ducem munca de preventie si in privinta acestor anomalii promovate de interese obscure.
        Nu avem nimic cu preferintele aberant sexuale ale nimanui, dar nu vreau sa aud, sa vad si nici copii nu ar trebui sa stie astfel de aberatii. Este clar ca organismul are varstele lui. Cum poti sa pisezi copilul la cap cu porcarii la vremea cand el nu poate face acest lucru? Nu e mai important sa ii cautam sa ii dezvoltam capacitatea intelectuala? Vrem sa il facem masina de f…t sau avem de gand sa il abuzam sexual? Ce beneficiu avem de atata vulgaritate in mass-media? Ca debuteaza in viata sexuala la 14 ani si nu le mai vine mintea la cap nici la 40? Ca trec prin scoala ca gasca prin apa?

    • emanoil zice:

      @marinescualexandra – imi place cum gandesti! Pe Stela trebuie sa o ierti ca n-a avut saraca niciodata un orgasm adevarat, iar de cand a asistat la parade gay si-a mai adaugat o sechela pe marginea neuronului singuratic.

      • Şi mie-mi place de Alexandra şi de tine. Am speranţe când vă citesc comentariile 🙂

      • marinescualexandra zice:

        emanoil Rucsandra Nitu 🙂 Si eu simt ca lumea asta mai are ceva sperante atunci cand va citesc comentariile, ma bucur ca exista oameni care gandesc.
        emanoil pe Stela nu o iert pentru ca nu merita :))

  35. Catalin zice:

    Fereastra Overton – este un mecanism teribil aș putea spune chirurgical prin mijloacele ce îi stau la dispoziție pentru a ajunge la un punct țintă . Dacă putem compara cu o orchestră de muzică simfonică unde fiecare muzician este un virtuoz iar dirijorul o somitate avem tabloul complet al puterii de manipulare împotriva căreia este imposibil să te opui datorită valului mareic pe care îl inițiază . Aceeași metodă dar întru-un ritm alert (în cascadă) a fost folosită în cazul COLECTIV . Acum realizez că nici măcar mediocru nu sunt .

  36. emanoil zice:

    Ati scapat din vedere un aspect: homosexualii se nasc astfel. Heterosexual fiind nu m-am gandit prea mult la ei decat dupa ce am inceput sa lucrez cu teatre din Romania si apoi in America. Cam 2% din oameni se nasc homosexuali, un procent la fel cu al animalelor care se nasc homosexuale… Ce mi s-a parut hilar dupa multi ani in care am colaborat cu artisti gay la diverse proiecte fara sa fiu afectat in vreun fel (ba chair un avantaj, ca erau mai multe femei disponibile pentru mine), venind in Romania mi-am dat seama ca sunt multi barbati in Romania, casatoriti cu nevasta si copii, fericiti, care insa nu si-au dat seama ca s-au nascut homosexuali. Intreaga lor postura si fel de a se relationa cu ceilalti sunt copiate parca din manierismele homosexualilor de la parada de Halloween din New York. Exemplul dvs., cu canibalismul este cel putin deplasat, iar daca mai aduceti in sprijin percepte crestine, atunci chiar ca nu aveti habar cum sta treaba cu homosexualitatea. Inainte de 90′, erau doua institutii in care toata lumea stia ca sunt homosexuali: Institutul teologic cu ai sai studenti si unii profesori/preoti, dar si teatrul. Ca dupa multi ani s-a dovedit ca biserica catolica era un focar de pedofilie nu m-a mirat, iar homosexualitatea era, firesc, la ea acasa, fapte care i-au surprins doar pe cei care traiesc intr-o izolare intelectuala absoluta. Eu insumi am fost supus unor interogatorii, la 9 si la 10 ani, ultima oara cand am mai intrat intr-o biserica, unde, in timpul spovedaniei pe care parintii mei, crestini ortodoxi convinsi, m-au impins s-o fac, preotii m-au intrebat despre masturbare, despre alte acte sexuale la care evident ca visau ei. Va inteleg pozitia, ca si aderarea dvs., la o morala crestina, dar cred ca sunteti un pic prea fanatic pentru a mai intelege si accepta pluralitatea trairilor umane, din care cea mai importanta este, evident, iubirea.

  37. Daniel zice:

    Vă aduceți aminte de ,,metoda reducerii la absurd,, folosită în matematică încă din clasa a cincea?.Tocmai absurditatea afirmației arată că ipoteza nu poate fi demonstrată.Însă
    eu cred că, la primirea unor astfel de informații, orice persoană ar trebui să se întrebe mai intâi ,, și dacă situația nu e chiar așa cum ni se prezintă?,, . ,,Care e părerea ți percepția mea personală vis-a-vis de problema prezentată?,,Și nu în ultimul rând,, CUI PRODEST?,,

  38. Bezna zice:

    1900 si homosexualitatea era fapta de natura penala
    1960 s-a scos din penal si s-a trecut ca-i boala
    1980 nu mai e nici boala…e o alta normalitate
    2000 hai sa-i bagam si-n familii
    2000 incepe sa se miste pedofilia din penal spre medical sau chiar spre normal..Cautati Vereniging MARTIJN

  39. Bogdan zice:

    Referindu-ma strict la metoda prezentata in articol, am inteles mecanismul ei. Insa daca ea e folosita in sensul de a determina acceptarea inacceptabilului, cred ca poate fi folosita la fel de bine si in sens invers. Bunaoara, sclavia a facut parte din normalitate in trecut. Comertul cu sclavi era legal si existau tirguri. In lumea civilizata de azi sclavia e de neconceput. Aproape sigur lucrul asta s-a petrecut tot prin folosirea Ferestrei Overton, chiar daca atunci nu se stia de metoda.

    Comparatia din articol este vadit disproportionata datorita rezultatului final. Canibalismul implica uciderea unei persoane. Homosexualitatea nu implica vatamarea unei alte persoane. O comparatie echitabila ar fi fost intre acordarea de drepturi homosexualilor si acordarea de drepturi populației de culoare. Se știe că negrii au fost discriminati la fel ca homosexualii. Dupa logica unor comentatori de aici, putem intelege ca am fost manipulati sa-i acceptam pe negri ca persoane normale dar ca, de fapt, ei nu sunt si ar trebui sa li se interzica unele drepturi.

    Revenind la obsesia homosexuala, fie ea pro sau contra: la specia umana homosexualitatea nu este regula, ci exceptia. Biologic, nu este normala. Faptul ca am ajuns 7 miliarde pe planeta e un argument greu de contrazis as zice. Homosexualitatea apare si in lumea animalelor dar nici acolo ca regula. Ceea ce reprezinta regula la anumite specii este dihogamia – capacitatea NATURALA de schimbare a sexului la organismele hermafrodite. Hermafrodite nu in sensul ca prezinta simultan caracteristicie ambelor sexe (cum se intimpla la om), ci ca, in anumite conditii (prea putine femele intr-o populatie), o parte din indivizii masculi isi modifica natural sexul devenind femele. Evident, pentru a asigura perpetuarea speciei. Imposibila in conditii de homosexualitate.

    La om, homosexualitatea poate avea doua cauze: genetica sau psihologica. Genetic, este o dereglare hormonala (nu poti fi atras sexual de un individ de acelasi sex ca asa ai tu chef azi si ti se pare cool) iar psihologic este o dereglare emotionala. Asta insa NU justifica sub nici o forma stigmatizarea lor. Fiindca prin incidenta ar trebui sa stigmatizam orice individ care prezinta anomalii cu cauze genetice sau psihologice. Si n-am auzit pe nimeni sa doreasca interzicerea dreptului de a se casatori orbilor din nastere sau persoanelor depresive.

    • Geto Dacian zice:

      FALS!
      Homosexualitatea nu este genetica, lucru dovedit prin genetica !!!

      Mai exact fac referire la gemenii monozigoti. Acestia au materialul genetic IDENTIC. Asta inseamna ca fiecare dintre ei ar trebui sa fie ori heterosexuali ori homosexuali.
      Fapt care nu se intampla. Exista intotdeauna diferente intre ei (unii sunt hetero, unii homo) si nu se indeplineste regula geneticii

      Lucru care ne ajuta sa intelegem ca homosexualitatea nu este genetica!!!

      O alta dovada este ca in inchisoare, unii isi schimba ”preferintele”, astfel ca devin homosexuali.
      Au fost homosexuali dintotdeauna? NU. Afara aveau familie si copii.
      Cauza este abuzul, privarea de conditii normale de viata (intocmai ca la unele animale – lipsa spatiului, lipsa femelelor, gradini zoologice), frustrarile acumulate, lipsa unui model sanatos in familie, inhibarea de catre familie a pornirilor naturale (copii care sunt incurajati sa se poarte ca fetitele, de la jocuri, pana la haine) etc

  40. Dasan zice:

    Din fragmentele citite aici,nimeni, dar absolut nimeni, nu s-a intrebat, macar retoric, adica fara a avea pretentie la un raspuns argumentat : ce se intampla daca „fereastra Overton”, descrisa in textul de baza, este, la randul ei, o fereastra Overton ? Poate fi o incercare de a face acceptabila, in cronologia pasilor descrisi in text, pentru masele largi, o teorie, numita aici „fereastra Overton”, aflata doar in faza distribuirii pe internet ? Daca acceptati valabilitatea teoretica a ferestrei Overton, in forma si continutul descris, de ce sa refuzati ca poate fi la randul ei o „fereastra Overton” in derulare ? E confuz ? Atunci, poate ar trebui sa ne gandim daca stapanim cu adevarat, macar, acceptiunea termenilor cu care jonglam. Poate ar trebui sa vedem cum dintr-o discutie despre homosexualitate deviem intr-una despre religie, despre manipulare sociala, despre conveniente, uitand tocmai fondul discutiei. Ajungem astfel la o veche intrebare : forme fara fond sau fond fara forme ?

    • Vă felicit!
      Aţi scos în evidenţă scopul final al articolului – folosirea propriei minţi pentru judecarea celor ce se întâmplă în jurul nostru.
      E atât de comod să înghiţim pe nemestecate ceea ce ne serveşte media tradiţională şi internetul, încât „uităm” să verificăm veridicitatea nu numai a informaţiei, ci şi a sursei ei.
      Uneori, din câteva clickuri (pe internet) putem descoperi făcătura sau măcar să ne stârnim dorinţa de a afla mai multe.
      Din păcate, cum spuneam, e prea comodă postura de plevuşcă electorală, iar teama de a fi expulzat din balta călduţă e mai mare decât dorinţa de a cunoaşte realitatea.

  41. iogabriel zice:

    A republicat asta pe Esti crestin? și a comentat:
    Un bătrân, abia ținându-se pe picioare, vine grăbit la serviciul pașapoarte.
    – Vreau pașaport în regim de urgență, ca să plec cât mai repede din țară.
    – Păi n-aveți nevoie de pașaport în Europa.
    – Europa e prea aproape… vreau să mă duc la capătul lumii.
    – Da’ de ce?
    – Nu sunt de acord cu politica față de homosexuali!
    – Cum așa?
    – Pe vremea lui Antonescu îi împușcau. Gheorghiu-Dej îi băga la pușcărie. Ceaușescu îi închidea la balamuc. Acum, după revoluție, i-au lăsat în pace și le-au dat drepturi.
    – Și-atunci?
    – Mi-e teamă să nu devină OBLIGATORIU…

  42. Wolfenstein zice:

    Bai astia cu orientare sexuala ‘pe invers’ care tot comenteaza pe aici: de ce puii mei pe strada si in special pe site-urile de matrimoniale incercati sa-i ‘agatati ‘desi acestia se declara heterosexuali? N-o sa vedeti voi in Romania nici macar parteneriat civil daramite casatorie sau cununie in biserica! Stati in banca voastra iar daca vreunul se da la mine o sa-i trag la suturi intre picioare pana-si cere iertare si recunoaste cu voce pitigaiata ca homosexualitatea e o boala.
    Articolul e gold si nu putea sa fie un exemplu mai bun decat cel cu homosexualitatea.

  43. Pingback: O scrisoare de Bogdan Popa Comăniciu : Vaccinarea Obligatorie – măsură totalitară | Bucovina Profundă

  44. Ordo ab Chaos 🌟🐲 zice:

    Așa au procedat și cu țiganii.O etnie în care furtul(ciordeala,șmangleala) și înșelăciunea (harneala,mangleala)se învață în cadrul șatrei.Acum sunt oameni liberi -rromi nu mai ai voie să le zici hoți,țigani …

  45. Marga zice:

    S-au supărat pederaștii. Homosexualitatea e o boală psihică nu o mutație genetică. Cred că a devenit și un fel de fiță.

  46. msp zice:

    A republicat asta pe Zic și a comentat:
    Puncte de vedere și de discuție
    Mulți vor vedea doar forma, nu esența.
    Oricum, e interesant de studiat. Zic.

  47. anca popa zice:

    Nu inteleg de ce majoritatea nu realizeaza ca acest articol n-are nici o legatura cu homosexualitatea sau cu canibalismul…poate din cauza ca manipularea la ora actuala este cu tema homosexualitate? Mai curand ma ingrijoreaza furia si violenta verbala a tinerilor comentatori de aici..in loc sa gandeasca, sa analizeze ce e bine si ce e rau, sa disece informatiile ei se arnuca in lupta..jignind si crezandu-se stapanii adevarului suprem .O educatie gresita care nu ii pregateste pentru viata , faptul ca se considera atotstiutori si nu accepta alte pareri ii va face sa fie total dezamagiti cand se vor lovi de greutatile inerente

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s