Cum circulăm…

Acum câteva săptămâni a murit un oarecare Nae Nicolae de la Ștefănești, în Bentley-ul său, strivit de tren.
A trecut printre bariere după ce i-a depășit pe cei opriți la barieră.
Dumnezeu să-l ierte!

A fost o persoană despre care nu auzisem nimic până atunci și, poate, nici n-aș fi auzit vreodată.
Mulți zic că a fost arogant în viață și că asta l-a dus, în final, la moarte.
Sunt TOTAL de acord.

Nu sunt însă de acord cu cei care încearcă să creeze impresia că e un fenomen restrâns la o ultra-minoritate.
Circul destul de mult, zilnic, și încălcarea regulilor de circulație este un fenomen aproape general.
Prin natura ocupației, de zeci de ani, am ajuns să cunosc o groază de lume.
Fără NICI O EXCEPȚIE, toți conduc așa cum se poartă și în viața de zi cu zi.
Dacă în viața cotidiană, unii mai încearcă, timid, să își mascheze lipsa de educație sau lipsa de caracter, pe șosele dispare orice reținere.

Vorbitul la telefon, nepurtarea centurii de siguranță, nesemnalizarea INTENȚIEI schimbării direcției de mers (inclusiv schimbarea benzilor), nerespectarea priorităților (pentru pietoni sau alte vehicole), trecerea pe roșu, întoarcerile peste banda (dublă) continuă, viteza excesivă, oprirea și STAȚIONAREA în locuri interzise, circulația pe contrasens, depășirea „în orb”, nerespectarea distanței față de cel din față, încadrările greșite, folosirea incorectă a farurilor (sau nefolosirea lor), și multe altele, nu numai că le pun „autorilor” viața în pericol (ceea ce n-ar fi o mare problemă) dar provoacă și accidente cu răniți și morți.

Din nefericire, cum spuneam, așa se comportă „eroii” și în viață, încălcând cu nesimțire, sau, mai grav, cu inconștiență criminală ORICE normă, reglementare sau lege. Sau, pur și simplu, principiile elementare ale bunului simț.

Încă din anii 1970 s-a încercat introducerea unui test psihologic care conținea și chestionare de genul celor pentru determinarea nivelului de inteligență.
După vreo doi ani de aplicare experimentală, s-a renunțat.
Procentul celor apți era îngrijorător de mic.
Efectele lipsei de posesori de permis auto puteau fi devastatoare pentru industria auto, cu toate ramificațiile sale: service, produse petroliere, taxe, impozite, etc.
Ca să nu mai vorbim despre scăderea drastică a numărului celor care puteau să „cotizeze” la diferite instanțe pentru obținerea permisului auto.
Și situația nu s-a schimbat până azi…

Foarte gravă e și necunoașterea caracteristicilor mașinilor conduse, lucru de care profită și producătorii și comercianții auto, prin crearea unui fals sentiment de siguranță.
Airbag, ABS, ESP, ș.a.m.d. NU POT compensa prostia și lipsa de îndemânare a șoferilor.
Dacă, pe lângă toate astea, permisul a fost „cumpărat”, conform bunei tradiții românești, „pachetul” e complet.

Nu e decât o dovadă în plus că ne îndreptăm, premeditat sau nu, spre o stare de anarhie la nivelul întregii societăți.
Cu ce rezultate, pe termen scurt sau lung, vom vedea.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s